Followers

Saturday, 16 March 2013

Memori Aman Kampus

Assalamualaikam..

Masih ingat lagi kah dengan kenangan AMAN KAMPUS yang kita lalui bersama,2 jam dalam pesawat sambil makan ayam goreng ke kuching,menempuh jalan yang cukup berliku,waktu itu kita tidak kenal siapa-siapa dan hanya senyuman jadi perantara.

Mulanya mulut ini cukup berat untuk membuka kata memulakan bicara.Namun hati berkata bila lagi ?
perjalanan yang cukup jauh,masa yang sangat panjang di dalam bus seolah memberi kita semua peluang untuk menjalinkan hubungan persahabatan.

cerita rumah panjang

Antara kenangan :
 masa untuk tunaikan solat maghrib aku mengambil wudhu oleh kerana cahaya nya pun suram-suram dengan tidak sengaja kepala paip tu boleh tercabut pulak.. aduhai...habis basah kain...

 yang paling tidak boleh di lupakan ialah pertama kali dalam hidup aku menyambut hari gawai,masyarakat sarawak cukup ramah seperti keluarga sendiri,lemah lembut dan..ehem....heheh...

cukup indah pada malam sambutan gawai tepat jam 12 malam acara bermula...ada yang menari,bersilat,memperagakan pakaian tradisional.

belum lg di ceritakan pasal makanan nya...pelik-pelik nama tp sedap..(rezeki jgn ditolak)

esk nye pagi2 lg keluarga rumah panjang ni bangun utk pergi mandi...tgk jam tgn pukul 5.30pagi...jawab nya memang tak lah aku nak mandi sungai pagi-pagi tu...gosok gigi cuci muka sudah memadai kot ?..haha

antara gambar yang sempat dirakam...insyaallah akan di update lagi :)

**kalau ada gambar sama bg tau ye...mata dah berpinar ni..




kakak angkat kt sawak








keluarga angkat
























dalam pesawat

org kata ni jambatan cinta... :)

kolok mee
masa ni nk balik dah :(
Add caption

keluarga angkat kt sawak









suasana ceria dalam bas.. :)




































Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...